9.května 2003

PC a internet Jak jsem hrách na stěnu házel

Tak nevím, jestli jsou všechny velké instituce nepřístupné zákazníků nebo je to jen náhoda, ale mezi všemi, kteří absolutně kašlou na zákazníky vede podle mě Český telecom. Objednal jsem si u nich začátkem března IOL Broadband ADSL. Byli velmi milí a sdělili mě, že do 15 dnů by mě měl kontaktoval jejich technik a dohodnout se mnou termín instalace. Po 21 dnech jsem tam volal znovu a bylo mi sdělene, že 15 dní je blbost a že pravidlem je 21 dní, ale může se to tak o týden díky nějakým nespecifikovaným problémům protáhnout. Od té doby jsem je urgoval tařka denně.

Po 42 dnech konečně přišel technik a jal se zapojovat ADSL. Nejprve mu to vůbec nefungovalo a strašně se divil. Potom začal rýpat do mých rozvodů, že jsou vedeny špatnými kabely a že tím pádem tam asi ADSL nepojede. Po další čtvrthodině přišel na to, že to někdo u nich na ústředně zapoměl zapnout. Ejhle - naráz to ožilo. Bohužel jsem si nemohl ověřit, zda mě opravdu ADSL funguje, protože měli na IOL zrovna poruchu. Ptal jsem se ho tedy na připojovací heslo a sdělil mi, že ho nezná a že si mám zavolat na hotline. Tam mi milá paní sdělila, že moje jméno je moje telefonní číslo a heslo je moje referentské číslo. Protože technik byl velmi milý a ochotný pán, podepsal jsem předávací protokol s tím, že budu čekat a zkoušet. Druhý den ráno se internet opravdu rozjel. Tedy rozjel, no, nejdříve mi hlásil špatné heslo, tak jsem volal na hotline a tam mi milý pán sdělil, že heslo je moje telefonní číslo. Když jsem ho vyvedl z omylu, podíval se tedy do jakési databáze a moje heslo mi sdělil. A internet jel, tedy, asi jako auto bez benzínu, protože jel pouze několik minut a zase spadl. Volám tedy na hotline IOL. Po stisknutí magické kombinace čísel mi bylo sděleno, že přepojení na operátora není možné. Když jsem se tam večer konečně dovolal, bylo mi sděleno, že ráno měli opět poruchu a když mají poruchu, tak operátoři pro zákazníky nejsou k dispozici. Nyní prý probíhá upgrade software na telecomu a měl by zkončit v 18:00. Na mou připomínku, že již je 18:44 reagovali podrážděně tím, že se to asi hold protáhlo, ať to zkouším. Kolem deváté jsem se opět připojil na internet. Byl jsem unese natolik, že jsem surfoval až do půlnoci. Pak to zase spadlo. Když to ráno ještě nefungovalo, volal jsem znovu na hotline IOL. Něco málo po obědě jsem se konečně dovolal. Řekli mi, že neví, čím by to mohlo být a že mou poruchu pošlou technikům a ti se mi ozvou. Neozval se nikdo, ale večer to už zase fungovalo. Nechci vás nudit a proto jen ve stručnosti musím podotknout, že tento scénář se opakoval prvních 10 dní pořád stejně. Čím mě však jeden z operátorů pobavil nejvíc bylo, že když jsem hlásil poruchu, že mi nefunguje připojení na internet, řekl moment, na 5 minut se někam ztratil a po pěti minutách mi sdělil, že mám popsat svůj problém emailem na adresu techhelp@iol.cz. Když jsem se slušne zeptal, odkud ten email mám asi poslat, tak mi podrážděně odpověděl, že mi chtěl jen pomoc a rozloučil se se mnou.

Dalším z mých problémů které jsem doposud nevyřešil je, že potřebuji routovat Internet do své lokální sítě. Koupil jsem si na radu techniků do počítače dvě síťové karty, nainstaloval WinRoute a zapnul routování v tu chvíli mi spadl celý internet a pomohl jen restart počítače. Volal jsem tedy opět na známé číslo. Tam mi sdělili, že nastavení routovacího programu není v kompetenci zaměstnanců telecomu a že je to můj soukromý problém. Nenechal jsem se zkušeně odbít a vysvětlil operátorovi, že routovací soft umím nastavit a že se domnívám, že chyba je na jeich straně. Oznámil, že mám problém popsat na techhelp@iol.cz. Toto jsem obratem učinil a už je to týden, co mi nepřišla žádná odpověď. Když jsem volal opět na 800 184 084, sdělili mi, že pokud mi nepřišla odpověď, tak asi nikdo správnou odpověď nezná, jinak by určitě odepsali.

Dnes už mám internet téměř měsíc a naučil jsem se, že když mi spadne, je nutné zrestartovat celý počítač a vetšinou znovu naběhne. (Ne že bych měl něco proti restartování PC, ale restartovat 5x denně ?). Routování internetu se mi stále nedaří a tak přepojuji dva síťové kabely tam a zpět a přenastavuji síť, kdyř potřebuji víc tisknout na síťové tiskárně než internetit. Ale nevzdávám se. Čekám až mě přijde první faktura za instalaci a měsíční poplatek a začnu komunikovat s reklamačním a fakturačním oddělením Českého Telecomu. Třeba tam sedí lidé a ne špatně vycvičené opice.

PS: Nemáte někdo nějaký funkční kontakt na někoho, kdo opravdu rozumí ADSL IOL Broadband a je schopen mi říct, jak je to s tím routováním?


Hledáte-li správce sítě nebo prostě nekoho kdo umí spravovat servery, hledejte na www.petr-hladis.cz

Přečteno: 2810x | Komentářů: 2x | Kategorie: PC a internet

Komentáře čtenářů

1. GRAVATAR - vlci@asp.czVladimír VlCi Cihlář16. 8. 2003 14:24:00
No, pokud Ti z ADSL od Telecomu vede pouze jeden drát do Tvé síťovky Tvého PC a od IOLu máš jednu veřejnou IP tak je to opravdu Tvůj problém. Případy tohoto typu teď řeším denně (sám mám kabel a domácí síť) takže jestli chceš ozvi se na 603558628 a můžeme si popovídat, podmínkou je pevná IP. I když s adresou z DHCP by to taky šlo, ale muselo by se to rekonfigurovat pokud by se ta IP pro Tebe změnila. Vláďa.
2. GRAVATAR - sokolik@sokolik.czSokolík18. 8. 2003 8:14:00
Díky moc všem za rady, už mi to naštěstí funguje delší dobu v pohodě. Chyba byla asi i u mě, ale hlavně těžko se hledá, když měl v květnu telecom výpadky tak dvakrát do hodiny. Pevnou IP bohužel nemám, protože ji Telecom z neznámého důvodu přestal poskytovat. Docela bych ji potřeboval, abych si mohl díry do firewallů.

Reklama ETARGET:


Přidat vlastní komentář k článku



Z důvovů ochrany proti spamu prosím do následujícího políčka napište texy "NOSPAM":

Chcete-li ke komentáři přidat svou fotku nebo jinou ikonku, postupujte podle návodu.


TOPlist

[CNW:Counter]