18.ledna 2006

Aktuality "Water resistant" neznamená "vodovzdorný"

Kopili jsme hodinky. Pěkné. Znakčky SECCO. Vzadu mají nápis WATER RESISTANCE. Dnes jsem je byl reklamovat, protože jsou plné vody. A nestačím se divit.

Bylo mi vysvětleno, že WATER RESISTANT neznamená VODOVZDORNÝ, nýbrž VLHKOTĚSNÝ a že tedy voda v hodinkách není důvodem k oprávněné reklamaci.

V záručním listě je napsáno, že se mají hodinky chránit proti vodě v případě, že na nich není uvedeno, že jsou vodotěsné. Tak jsem z toho zmaten. Nakonec mi hodinky vzali na posouzení a prý se mám stavit za měsíc.

Ptal jsem se tedy, jak se pozná, že jsou hodinky vodotěsné a prý jsou vodotěsné, jen když je na nich napsáno do kolika metrů nebo barů. Jinak jsou jen vlhkotěsné. Tuto informaci mi bohužel potvrdili i v nezávislém hodinářství a posléze jsem ji nalezl i na webu secco.cz.

Co dodat? Mám strach, že si za chvíli koupím mléko, kde na krabici bude napsáno Milk a uvnitř jed na krysy.

A teď vážně: Jsem jenom já tak naivní, že jsem si myslel, že Watter resistant hodinky budou vodotěsné na běžné použití (mytí nádobí, sprcha, ...) nebo to tak působí i na vás ostatní?


Přečteno: 11167x | Komentářů: 22x | Kategorie: Aktuality

Komentáře čtenářů

1. GRAVATAR - 213.195.208.1818. 1. 2006 14:00:00
http://www.chronomag.info/clanek/2004-11-27/vodotesnost-pozor-na-ni.html
2. GRAVATAR - Chemik18. 1. 2006 15:25:00
Na mytí nádobí bych tomu věřil, ale na sprchu asi ne. Tož tak.

Reklama ETARGET:

3. GRAVATAR - Lenka18. 1. 2006 22:43:00
Souhlasím s Chemikem a mám to vyzkoušené i na svých hodinkách. Opláchnutí nádobí pod proudem vody, kdy na hodinky sem tam cákne voda přežijí, ale sprchu rozhodně ne.
4. GRAVATAR - meridianus@centrum.czkrtek19. 1. 2006 8:59:00
já tedy nádobí s hodinkama nemyju, ale ani se s nimi nesprchuju.. Navíc používám místo hodinek jen čas na mobilu... :-) ale jinak bych s Tebou souhlasila...
5. GRAVATAR - Mája19. 1. 2006 9:20:00
no moje minulý hodinky byly taky jen vlhkotěsný a vydrželi i plavání v bazenu. tak myslím že hodně záleží na jednotlivých hodinkách a značce
6. GRAVATAR - lamka19. 1. 2006 13:40:00
taky mám nový secco, taky s nápisem water resistant, ale pro jistotu jsem si je koupila s koženým páskem, aby mne ani nenapadlo je brát do vody, hned tak na něco jim nenaletím...
7. GRAVATAR - rkristof@volny.czSlůně19. 1. 2006 23:05:00
Mám hodinky Philip Persio (Water Resist 100m)- žádná extra třída, asi 1100,- Kč. Už 3 roky se s nima koupu, ať už v rybníce, bazénu či moři a bez problému. Tikají pořád. A docela přesně :-)

Reklama ETARGET:

8. GRAVATAR - r.henes@centrum.czRobin20. 1. 2006 0:02:00
Tak se do této debaty přidám též. Asi jsem taky naivní, protože jsem dodnes žil v tom, že water resistant je voděvzdorný. Mám za to, že vlhkotěsný se označovalo trochu jinak, ale kecal bych, kdybych řekl jak.
9. GRAVATAR - dita2. 2. 2006 23:13:00
zacinam mit strach protoze na tech kondomech psali antigravidita a na cilestu antikoncepce ze by neco s gravitaci...
10. GRAVATAR - pobavený čtenář19. 3. 2006 2:05:00
Nauč se anglicky, hňupe.kdybys to uměl tak by tě ani nenapadlo namáčet hodinky na kterejch je napsáno water resistance.až si koupíš nový, tak pro tvoji informaci:water resistance=nenamáčet/water resistance 50m=maximalně do sprchy, 50m neznamena,že sou do 50metrů,jak si některý ferdové myslí/water resistance 100m=vydrží 10 atmosfér, to znamená potápění maximálně do 10 metrů/pořádný potápěčský hodinky water resistance 200m a více
11. GRAVATAR - Vláda25. 7. 2007 18:53:00
Řeším stejný problém s hodinkami BT Bentime, reklamaci neuznali, přitom stačí, když venku prší, nebo myji nádobí, podle mě by ale toto měly vydržet.
12. GRAVATAR - ibs30. 10. 2007 7:32:00
tomu "pobavenýmu čtenáři", který čtenáře oslovuje HŇUPE, kdyby nebyl sprostý, tak bych se pobavil

Reklama ETARGET:

13. GRAVATAR - Tom28. 4. 2008 13:56:00
K [10] - Pobavený čtenáři, hňup jsi ty. Anglicky umím, takže water resistance NEznamená nenamáčet, ale VODOVZDORNOST. A když tam je uvedeno "100m" neznamená to "10 atmosfér", jak si to vysvětluješ ty - nebo Ferdo znáš nějaký takový převod jednotek? Já ne.
Bohužel toto je ale klasické vysvětlení prodejců hodinek. Protože to bylo napadnutelné, teď už k hodinkám dávají návod kde uvádějí, že s "označením" water resistance 30m se můžete pouze umývat...
14. GRAVATAR - Exx19. 9. 2009 17:03:00
Myslím že nějaký převod určitě existuje a Pobavený čtenář nebyl daleko od pravdy.... Mám hodinky s označením WR 200M a ze zadu na víčku je uvedeno water resist 20BAR, tzn. 20 atmosfér, takže by teoreticky měly odolat tlaku v hloubce 200 metrů (to je těch 200M)... v pohodě s nima plavu a potápím do hloubek do 5ti metrů a jsou v pohodě. Jinak doporučuju přečíst třeba tenhle článek:
http://www.sperky-hodinky.wz.cz/hodinky/hodinky.html
15. GRAVATAR - kubajzx@seznam.czKony25. 12. 2009 11:08:00
Bohužel až na ty urážky musím s pobaveným čtenářem souhlasit... Protože přesně tohle to znamená.. nikde jsem sice nenašel ten převod ale vzhledem k tomu že "M" není označení metrů (jednotka metr značena "m") tak nevím podle čeho bych měl vlastně zhledat... Někteří výrobci hodinek neudávají toto nesmyslné číslo, ale udávají počet atmosfér které hodinky vydrží. A pro toto už přepočet je... Existuje tabulka kde se píše 50M= 5barů, 100M = 10barů......
16. GRAVATAR - kubajzx@seznam.czKony25. 12. 2009 11:09:00
Pro šťouraly dodávám tabulku s vysvětlivkami kam se s jakými hodinkami může http://www.ehodinky.cz/files/tabulka_vodotesnosti.pdf
17. GRAVATAR - z28. 3. 2010 12:19:00
WR 100m = odolá tlaku 100 metrů vodního sloupce. Protože voda ze sprchy stříká pod nějakým tlakem a hodinkami pod vodou hýbete, tak to pak odpovídá situacím popsaným výše.

Jestli má "Pobavený čtenář" pocit, že "water resistance 50m" znamená anglicky "maximalně do sprchy" (jak z jeho přiblblého příspěvku plyne), tak je naprostý idiot. Tento článek naprosto správně poukazuje na to, že by výrobce za ten jejich marketingový jazyk měl někdo kopat do zadku.

Reklama ETARGET:

18. GRAVATAR - mik26. 12. 2010 17:09:00
Našinec by si měl ujasnit rozdíl water resistant = vodě odolný/ water resitance = voděodolnost. Pobavený čtenář je tím, čím označuje druhé a měl by chodit na doučování.. Docela souhlasím s poslední větou z. Tabulky vodovzdornosti znám, takže nemám problém, ale na obyčejného kupce je to pěkná podbaba.
19. GRAVATAR - brain11. 3. 2012 23:37:00
Inu věc se má tak, že je dobré si určité informace prostě zjistit dopředu...
20. GRAVATAR - chromectomas@seznam.czniarb9. 1. 2013 21:06:00
Obecně se to dá spočíst takto: Tlak = hustota . gravitační zrychlení . hloubka + 0,5 . hustota vody . rychlost pohybu hodinek (nebo rychlost pohybu kapaliny (vody) na hodinky) na druhou. Při dosazení v základních jednotkách dostanete tlak v pascalech 1atm = 1Bar = 10 000Pa .Když je tam 100m tak to znamená, že ty hodinky vydrží 100m vodního sloupce, ale žádnou rychlost pohybu kterou se zvyšuje ten tlak jak je snadny poznat z toho vzorce... Takže když ty hodinky dáte do 100m tak s něma nesmíte hýbat, a nebo na ně můžete v nulové hloubce pustit vodu o rychlosti kterou si můžete dopočítat.

Takže si to spočtěte a už víte proč stačí když se sprchujete aby to ty hodinky co jsou třeba jen do 10m nevydrželi. :-D je mi jasny, že to počítat nikdo nebude... Jen jsem si nemohl odpustit fyzikální vložku do této debaty.... :-D

jinak tady je fajn tabulka: http://www.azwatch.cz/informace/vodotesnost-hodinek
21. GRAVATAR - majkll31. 7. 2013 15:12:00
Já jsem si asi pře 35 lety koupil v Tuzexu Seiika 5 (automat). Na nich je napsáno water resistsnt. Předpokládal jsem, že jsou vodotěsné a běžně jsem s mimi na ruce plaval i dokonce ve veleslaném Jadranu. Nikdy jim voda neuškodila. Těch 35 let co je nosím nebyly nikdy u hodináře. Prostě to se ještě tenkraát dělaly kvalitní výrobky. Před lety, když se ještě běžně prodávaly pravé primky, neodolal jsem a za 1000 Kč zakoupil hodinky s označením 50 m. Bylo mi řečeno, že se s nimi můžu koupat. Avšak V Chorvatsku se mi pod sklem orosily. V obchodě mi řekli, no jo plat v moři s nimi můžete, ale pak je propláchnout sladkou vodou. Vzpomínám si taky, že kolega si kdysi v NSR koupil bytelný hodinky "jakopotáěčský" a na nich měl označení Waterproof. Čili Water resistant a waterproof a to bylo asi jedinné rorlišení. No staré dobré časy.
22. GRAVATAR - 109.80.251.2205. 5. 2016 20:43:00
šnorchlování 100m
potápění do 40m 200m
do sta metrů 300m
hodiny 1000m a více pro profesionáli tyto mají heliový ventili ruční nebo automatický

Reklama ETARGET:


Přidat vlastní komentář k článku



Z důvovů ochrany proti spamu prosím do následujícího políčka napište texy "NOSPAM":

Chcete-li ke komentáři přidat svou fotku nebo jinou ikonku, postupujte podle návodu.


TOPlist

[CNW:Counter]